20 juli 2011

courgettesoep





Iets te veel gewiebeld met de soep voordat ik de foto nam. Weer wat om op te letten. Het is trouwens best lastig dit soort lichtgroene soep een beetje smakelijk te doen lijken op een foto. Ik weet niet of het zo best gelukt is (de foto, de soep was prima...).

Het recept kreeg ik van een collega, zij vond het via 'okoko recepten'. Ik maakte de helft en deed er een heel pepertje in (zonder de zaadjes), was erg pittig... een volgende keer wat minder. Verder kruidenbouillon van een blokje gebruikt i.p.v. kippenbouillon. We aten er chiabatta met de rest van de kruidenroomkaas bij.

3 opmerkingen:

Godelieve zei

Ziet er een lekker soepje uit Dymphie! Wat je erbij at klinkt ook lekker. Uitnodigende foto, met de lepel in het bord :)

Yvonne zei

Dat ziet eruit als een heel smakelijke maaltijd. Samen met het broodje kruidenboter, niet verkeerd!
Groetjes van Yvon

Anneke zei

Ik vind het een hele leuke foto met al die attributen er rond en met de lepel in de soep. Je zou zo aanschuiven :)Bedankt voor het recept!